Contact

Monday, March 7, 2011

Whatever that he say,it is always can make my day.

Rindu tak ,rindu tak???wah tetiba jadi seorang yang perasan!

Hari ni nak share apa lecture UNGS saya cakap dekat kelas tadi.Boring??Hentah la....pada saya ok2 je,what about others??jangan tanya diaorang ,tanya hati diaorang...pasti kata best!

Pada yang tak mengerti,UNGS adalah subjek wajid bagi semua kuliyah untuk bukan sahaja dipelajari bahkan juga dihayati...di UIAM.Lebih kurang subjek agama ,tapi lagi....general?ermmm kritis....ermm tak tau nak cakap ,eh tak, nak tulis macamana dekat sini.Ok,cukup penerangan disitu...tak faham tanya kendian.Saya ok je.

Nampak tak ayat-ayat baik punya diatas tu?Maksud ayat baik adalah ayat yang tidak menggunakan short form lagi...oooOOOO yeay...kenapa??insaflah we,sejak dengar apa lecture@ustaz tu kata...

Beliau kata apa?

1.Bahasa kamu melambangkan diri kamu

-maknanya kalau kita pakai bahasa pasar , kita jadi orang pasarlah kan...itu yang saya fahamla...tapi ada lagi tu yang tersirat..cuba fikirkan...so,saya tak nak jadi orang pasar masa saya menuntut diuniversiti...lagi satu, macam saya selalunya pakai kasut but nak pergi kebun ,tapi tetiba saya pakai but tu pergi temuduga.Wah.. O.o

plus,he said that,
"if your language is rubbish,then your mind also is kind of rubbish!"

peh, mendalam tu we,saya dengar..nak telan air liur pun tak lalu...

2.He also said that,"try to think on what you are doing now...,if it is for money,it is just enough that you open small supermarket in front of you house!.Why?Because if you ask them(people who already make it),they can get about RM5000 a day!A day ok!"

itu memang tak boleh bla we,saya hanya bisa menganggukkan kepala...sebab saya pernah tanya mak cik jual nasi ayam di satu kedai makan biasa ni dulu,dia kata satu hari boleh dapat RM2000 untuk nasi ayam sahaja!

So,which one do you prefer??Are you coming to the university just for money??name??ambitions?? or for the sake of Allah...to perform your responsibility??

If it is for Allah...then why there is still students who are not folowing the rules of Allah...??Such as what??fikirlah sendiri...

If not ,then you are nothing ,eventhough you are a student,who suppose to have the knowledge,but where is your knowledge??Why don't you apply it in your daily life??Are you learning for nothing?Of course knowledge can't be seen...

So ,try to think why you are here??(university).what is exactly your role?

p/s:macam tulah yang berlaku setiap kali lepas kelas UNGS, pasti kepala saya akan merewang memikirkan kata-kata ustaz yang banyak perlu difikirkan..kadang-kadang terasa bertuah masuk kelas tu..mungkin kalau tak,saya tak pernah fikir pun pasal benda-benda tu...kekadang benda-benda yang kita anggap remeh tu la yang membentuk diri kita...start to think again now...da...semoga bermanfaat untuk semua.Wassalam!

EH,SAYA BUKAN MATA DUITAN(MATA YANG HANYA NAMPAK DUIT BERTAN-TAN) TU TAU!ERK..

No comments: